Quickscan Klantfocus Quickscan Klantfocus Dit project is mogelijk gemaakt door uw jaarlijkse bijdrage aan de Stichting Bedrijfstakheffing. Veranderende klantwensen zijn steeds vaker gericht op gemak, ontzorgen en toenemende aandacht voor duurzaamheid, circulariteit en onderhoudskosten voor de lange termijn. Ook de uitvraag bij aanbestedingstrajecten wordt complexer en veelomvattender. Bewuste keuzes maken Ondernemers in de schilders- en onderhoudssector zullen daarom bewuste keuzes moeten maken door zichzelf de vraag te stellen: ‘Waar wil ik me op focussen (de propositie) en vervolgens onderscheidend in zijn? En wat betekent dit voor mijn organisatie?’ Als ondernemer is het goed om af en toe eens afstand te nemen van de dagelijkse praktijk en de focus op uw bedrijfsstrategie te leggen. Wat kan beter? Sluit uw strategie nog aan bij de veranderende omgeving waarin uw bedrijf actief is? En hoe kunt u gerichter inspelen op veranderende klantwensen? Raadpleeg onze Special Onderscheidend vermogen en lees welke ervaringen uw collega’s hiermee hebben opgedaan. Maatwerkadviesrapport Daarnaast bieden wij u de QuickScan Klantfocus. Tijdens een persoonlijk gesprek bij u op kantoor zoekt u aan de hand van een aantal vragen naar verdieping. Daarbij worden ook de strategie van uw bedrijf en de diverse klanten waar uw bedrijf zich op richt doorgenomen. Op basis van dit gesprek stellen de adviseurs een maatwerkadviesrapport op. In dit adviesrapport staat naast een algemene beschouwing over de strategie ook beschreven welke concepten passen bij de specifieke klantgroep waar uw bedrijf zich op richt. Zo krijgt u extra handvatten die ondersteunen bij het vinden van de juiste klantfocus. Eerdere deelnemers zijn enthousiast: 'Goed om met iemand van buiten het bedrijf over strategische keuzes te kunnen spiegelen'. Op dit moment is de sector Schilders gestart met het uitvoeren van deze quickscan. Er zijn geen kosten aan verbonden voor leden van sector Schilders. Aanmelden voor de Quickscan Klantfocus