Project Imago OnderhoudNL
Hoe worden we een aantrekkelijke sector voor nieuwe instroom?
Project Imago OnderhoudNL
Dit project is mogelijk gemaakt door uw jaarlijkse bijdrage aan de Stichting Bedrijfstakheffing.
Onze schilders- en vastgoedonderhoudssector heeft een enorme uitdaging voor de boeg. De vraag naar capaciteit is zo groot dat wij met z’n allen veel middelen inzetten om medewerkers te behouden en om nieuwe instroom aan te trekken. Het imago en het beeld dat men heeft van onze sector is dus heel belangrijk.
Plan van aanpak
Dat bleek ook tijdens de bijeenkomsten met werkgevers over de transitie naar de ondernemingsorganisatie. De Stuurgroep Ondernemingsorganisatie heeft het hoofdbestuur dan ook gevraagd om een plan voor het bereiken van het gewenste imago van de branche in 2025. Samen met corporate identity-bureau Matters Most, dat ook tekende voor de branding-campagne van OnderhoudNL, is door de werkgroep Imago een plan van aanpak ontwikkeld.
‘Wij onderhouden van Nederland’
Dat is de titel van een grootscheepse, meerjarige campagne van OnderhoudNL die in 2023 van start is gegaan. Met deze campagne werkt de schilders- en onderhoudsbranche aan meer zichtbaarheid als sector die mooi én noodzakelijk werk doet en aantrekkelijk is om in te werken. Alle sectoren van OnderhoudNL komen erin aan bod en alle leden kunnen aanhaken.
Doelstelling
Via de campagne wil de branche meer nieuwe medewerkers aantrekken en huidige medewerkers behouden. Ook moet de campagne er voor zorgen dat de bekendheid van de schilders- en onderhoudsbedrijven bij het grote publiek toeneemt. Een derde doelstelling is gericht op opdrachtgevers; zij zullen in deze campagne bevestigd zien dat zij met een OnderhoudNL-bedrijf een goede keuze hebben gemaakt. Daarnaast hopen we dat ook onderhoudsbedrijven die nog geen lid zijn van OnderhoudNL, zich aangetrokken voelen om zich bij ons aan te sluiten.
Campagnefilm
Een centrale rol in de campagne is weggelegd voor de campagnefilm. Daarin zijn mooie beelden te zien van de resultaten van onderhoudswerk in de gebouwde omgeving en de waardering die dat oplevert bij opdrachtgevers en gebruikers. Tijdens de looptijd van de campagne zal de film steeds deels van inhoud veranderen zodat een brede variatie aan thema’s in beeld komt. Denk aan speciale scenes gericht op werving, op opdrachtgevers en op potentiële leden.
Internationale dag van de vrouw
Op 8 maart 2024 is het de internationale dag van de vrouw. Net als vorig jaar roept een aantal vrouwen uit de branche alle vrouwen in de schilders- en onderhoudsbedrijfstak op om op deze dag hun vaktrots te laten zien op social met de hashtag #wijmakenhetmooier. Zij willen daarmee meer vrouwen ambassadeur van ons vak laten zijn zodat nog meer vrouwen de komende jaren de stap naar schilder, glaszetter, projectleider of directeur zullen maken.
|
Naar de campagnepagina 'Wij onderhouden van Nederland'