Internationale vrouwendag: #wijmakenhetmooier Internationale vrouwendag: #wijmakenhetmooier 8 maart is de internationale Dag van de Vrouw. Een mooi moment om alle vrouwen werkzaam in de schilders- en onderhoudsbedrijfstak eens flink in de schijnwerpers te zetten. Letterlijk, want in vijf verschillende video’s vertellen vrouwen waarom werken in onze bedrijfstak zo leuk is en roepen zij andere vrouwen op om een foto of video van of tijdens hun werk op social mediakanalen zoals Linkedin, TikTok en Instagram te posten met de hashtag #wijmakenhetmooier. Gezamenlijk statement Tientallen vrouwen hebben vorig jaar op internationale vrouwendag aan onze oproep gehoor gegeven. Daar zijn we heel erg trots op en we hopen op nóg meer reacties dit jaar. Maar het kan nog veel mooier worden als door dit gezamenlijke statement nóg meer meisjes en vrouwen enthousiast worden om een opleiding te gaan volgen en te gaan werken in de schilders- en onderhoudsbedrijfstak. Deel ook jouw vaktrots op social media met #wijmakenhetmooier. Vrouwen zijn zelf ambassadeur voor het vak Het idee achter #wijmakenhetmooier komt van het projectteam van verschillende vrouwen uit onze branche. Zij hebben als doel gesteld om meer vrouwen trots ambassadeur van ons vak te laten zijn. Zodat meer vrouwen de komende jaren de stap naar schilder, glaszetter, projectleider of directeur zullen maken. Het projectteam #wijmakenhetmooier bestaat uit Kirsten Pleijsier (Palet Vastgoedonderhoud), Robin Hooiveld (De Variabele), Jeannine Saris (Schildersvakopleiding) en Leonore Hooimeijer (OnderhoudNL). Heb je een persoonlijk verhaal die je graag met ons wil delen? Of wil je voor een volgende editie graag meedenken? Stuur ons een mail op communicatie@onderhoudnl.nl. Bekijk alle toffe reacties op LinkedIn #wijmakenhetmooier