Tientallen leden haken in op #wijmakenhetmooier voor meer vrouwen in de branche
Tientallen leden haken in op #wijmakenhetmooier voor meer vrouwen in de branche
De buitenwereld ziet onze branche nog vaak als een 'mannenwereld'. Ook al groeit het aantal vrouwen in onze branche al jaren. Ook het aantal jonge vrouwen dat kiest voor een Schildersvakopleiding of een opleiding technische bedrijfskunde neemt toe. Onze 5 ambassadeurs van Internationale Vrouwendag riepen vrouwen in de branche op om op 8 maart hun vaktrots te laten zien op social media met de hashtag #wijmakenhetmooier. En daar werd goed op gereageerd.
v.l.n.r. Wendy Houwen (Coolen Vastgoedonderhoud), Lauren Lammertink (Lammertink Vastgoedzorg), Anna van den Dijssel (Knaapen Groep), Nikita Körver en Shanna Toering (beiden Glashandel van Ooyen)
Vorig jaar werd de oproep voor #wijmakenhetmooier het eerst gedaan. Daar werd direct door tientallen leden op ingehaakt. En dit jaar waren dat er al een stuk meer. Met name TikTok en LinkedIn leverden al meer dan 300.000 views op.
Een greep uit de deelnemers

Heko is trots op de bijdrage die de vrouwen leveren aan ‘bouwen aan geluk’!
Nijhoff schildersbedrijf is trots op de 12 vrouwen die er werken. Zowel voor als achter de schermen.
Schildersbedrijf van der Kruijs laat zien dat werken in de schilders- en onderhoudsbranche niet afhankelijk is van geslacht.
Bij Kranendonk Vastgoedonderhoud groeit het aantal vrouwelijke werknemers, zowel op de bouw als op kantoor. En daar zijn ze trots op.
Vrouwen zijn zelf ambassadeur voor het vak
Het idee achter #wijmakenhetmooier komt van het projectteam van verschillende vrouwen uit onze branche. Zij hebben als doel gesteld om meer vrouwen trots ambassadeur van ons vak te laten zijn. Zodat meer vrouwen de komende jaren de stap naar schilder, glaszetter, projectleider of directeur zullen maken. Het projectteam #wijmakenhetmooier bestaat uit Kirsten Pleijsier (Palet Vastgoedonderhoud), Robin Hooiveld (De Variabele), Jeannine Saris (Schildersvakopleiding) en Leonore Hooimeijer (OnderhoudNL).
Heb je een persoonlijk verhaal die je graag met ons wil delen? Of wil je voor een volgende editie graag meedenken? Stuur ons een mail op communicatie@onderhoudnl.nl.