Nieuws_1024x175

Dit zijn de zes gezichten van 'Wij onderhouden van Nederland'

Dit zijn de zes gezichten van 'Wij onderhouden van Nederland'

De arbeidsmarktcampagne Wij onderhouden van Nederland is al bijna een maand zichtbaar door heel Nederland. Honderdduizenden Nederlanders hebben de zes gezichten achter de campagne gezien. Maar wie zijn zij? En waarom is er juist voor hen gekozen? Dit zijn de zes modellen die ons mooie vak vertegenwoordigen. En daar zijn we trots op.

dit zijn de 6 gezichten van wij onderhouden van Ne

Zes verschillende profielen

Op onze oproep om mee te werken aan de campagne hebben ruim zeventig leden gereageerd. Naast bijzondere en alledaagse locaties zochten we uiteindelijk zes verschillende profielen die het gezicht van onze campagne zijn geworden. Een mix van mannen en vrouwen, jong en oud en van verschillende afkomsten. Onze branche straalt diversiteit uit en dat wilden we ook graag op beeld laten zien. De uitdaging was om binnen de zes profielen ook de zes meest voorkomende vacatures en onze zes verschillende sectoren te laten zien. En dit zijn ze. 

Rik - tile - podium.jpg

Rik - schilder bij Te Mebel Vastgoedonderhoud

Voor dit profiel kregen we de meeste reacties. Uit alle inzendingen hebben we Rik gekozen. De 31-jarige Rik rondde negen jaar geleden de Schildersvakopleiding in Zutphen af. Rik (en zijn collega Melle op de achtergrond) straalt vooral werkplezier, zelfvertrouwen en trots uit. Dat wilden we graag laten zien in de campagne. De locatie van dit prachtige landgoed is erg tekenend voor de prachtige projecten die schilders regelmatig voorhanden krijgen.

Leuk feitje: de werkzaamheden op dit project waren al achter de rug. Speciaal voor de opnames hebben we alles, van steiger tot hoogwerker, opnieuw in scène gezet.

Ontdek het verhaal van Rik

Carien - tile - actie.jpg

Carien - calculator bij Schildersbedrijf Hoogstraten

Kasteel de Haar, het Rijksmuseum, Carré. Zomaar een greep uit de projecten waar Carien met haar team het onderhoud uitvoert. Op de vraag of zij model wilde staan voor het profiel 'calculator', reageerde zij direct enthousiast: 'Onze branche heeft vakidioten zoals ik nodig, dus laten we het maar doen.' Hoewel Carien inmiddels een meer leidinggevende functie heeft, staat ze wel model voor het beroep calculator. Ze geeft in haar verhaal een mooi en eerlijk beeld van het vakgebied. 

Ontdek het verhaal van Carien

Tom - tile - podium.jpg

Tom - uitvoerder bij Knaapen Groep

De goedlachse Tom reageerde zelf op de oproep om mee te werken aan de campagne. Tijdens de casting zei hij: 'Ik weet niet wat mij te wachten staat, maar ik laat het wel op mij afkomen.' Deze pragmatische houding straalt hij ook uit in zijn werk en richting zijn team van vakschilders. Tom vindt het erg belangrijk dat meer jongeren kiezen voor een carrière in het onderhoud. 'Als ik daaraan kan bijdragen, dan wil ik daar best onwennig voor op het podium staan.'

Ontdek het verhaal van Tom

Rob - tile - actie.jpg

Rob - industrieel schilder bij WEST BV

Voor het profiel 'industrieel schilder' bleven er uiteindelijk twee Robs over. En deze Rob is het geworden. We wilden graag laten zien dat iemand lang (Rob werkt al 26 jaar bij WEST) met veel plezier in onze branche werkt. Rob nam de fotograaf mee naar het allerhoogste punt van de spoorbrug. Maar niet voordat hij uitvoerig alle veiligheidsmaatregelen uitlegde en de fotograaf langs de reling zekerde. Daarmee is Rob een echte ambassadeur voor het vak.

Ontdek het verhaal van Rob

Hayal - tile - actie.jpg

Hayal - onderhoudsmedewerker bij Hendriks SGR/De Variabele

Onze branche biedt plek voor iedereen die gemotiveerd het vak wil leren en uitoefenen. Uit de eerste castinggesprekken met zijn collega Ella bleek dat Hayal een bijzonder verhaal heeft. Hij kwam vanwege de oorlog in Syrië naar Nederland waar hij jarenlang loodgieter was. Hij was vastberaden ook in Nederland zijn kwaliteiten als vakman te laten zien. Hij solliciteerde zelf voor de functie 'Handige Harrie' en is een voorbeeld voor iedereen die in onze branche wil slagen. 

Ontdek het verhaal van Hayal

Chesley - tile - podium.jpg

Sayna - glaszetter 

Ok, Sayna werkt niet echt in onze branche, maar is wel gebaseerd op een waargebeurd verhaal. Tijdens onze casting kwamen we uit bij de 22-jarige Shanna die werkt als glaszetter bij Glashandel van Ooyen. Bijzonder en inspirerend, omdat een vrouwelijke glaszetter helaas niet heel vaak voorkomt en omdat ze heel gemotiveerd haar werk met plezier uitvoert. Maar... door een foutje in onze planning kregen we haar tijdens de opnamedag niet op de juiste locatie. En dus hebben we binnen een dag een 'echt model' gecast die qua leeftijd en profiel goed op haar lijkt. 

Ontdek het verhaal van Sayna

Verhalen op social media

We zijn erg dankbaar dat Rik, Hayal, Carien, Sayna, Rob en Tom hieraan hebben meegewerkt. Ook bedanken we alle bedrijven die aan de oproep gehoor hebben gegeven. Hier stopt het overigens niet. Behalve deze zes functies, staan er nog 22 beroepen in onze cao. Ook deze functies krijgen een plek in de campagne. In de zomer gaan we met een social media team langs verschillende bedrijven om meer verhalen met Nederland te delen.

Bezoek de campagnewebsite voor werkzoekenden
Martin Hoogerwaard_800x450

Martin Hoogerwaard
Marketing & Communicatie

06 - 59 80 45 26 | Stuur mij een e-mail

Volg ons op social media:

Meer nieuws van afgelopen week

Meer nieuws

Word ook lid

Profiteer direct van kortingen, tools, informatie en onze lobby om nog slimmer te ondernemen. Samen zijn we een sterke sector van ondernemers en vakmensen. Wij houden Nederland mooi.

Bekijk wat het lidmaatschap inhoudt