Campagne voor omscholingstrajecten van start

Campagne voor omscholingstrajecten van start

'Laat je omscholen naar werk in vastgoedonderhoud' - Met deze boodschap is deze week onze campagne voor omscholingstrajecten van start gegaan. De campagne werd vorig jaar al met succes gevoerd en zorgde voor tientallen nieuwe schilders in de branche.

Campagne voor omscholingstrajecten in vastgoedonde
Campagne voor omscholingstrajecten in vastgoedonde

Meer vacatures

Omdat leden in onze BrancheBarometer hebben aangegeven in 2024 meer vacatures te verwachten, wordt er deze winter opnieuw ingezet op omscholingstrajecten met onze partners. Met dit jaar twee nieuwigheden: de campagne heeft het jasje van 'Wij onderhouden van Nederland' gekregen en er is meer aandacht voor het bedrijf dat de zij-instromers opleidt. De campagne start deze week en loopt tot en met eind maart. De verwachting is dat de meeste zij-instromers in de lente beginnen en voor de start van de zomer aan de slag kunnen gaan. 

Partners

Omscholen doen we samen met verschillende partners. Bij genoeg aanmeldingen in een regio wordt eerst een traject gestart bij de Schildersvakopleiding waar de zij-instromers praktijkscholing krijgen. Het gaat om maatwerktrajecten van vijftien dagen tot tien weken, afhankelijk van de ervaring en aanleg voor het vak. Kiest iemand voor schilderen, dan zal gedurende deze periode de nadruk liggen op het aanleren van basisvaardigheden schilderen. Onze partners Opstap, Faber of Meestersgilde gaan vervolgens op zoek naar een bedrijf waar de zij-instromer geplaatst kan worden. Voor geïnteresseerden die momenteel werkloos zijn, wordt een traject gestart in samenwerking met het UWV.

Zelf stageplekken aan- en uitvinken

Nieuw bij de campagne is dat leden aan kunnen geven of zij zij-instromers op willen leiden. Zo zijn bedrijven beter zichtbaar voor werkzoekenden en kunnen zij-instromers sneller geplaatst worden via onze partners. Het aangeven kan eenvoudig in 'MijnOnderhoudNL' door bij Bewerk vacatures het vakje 'We hebben ook stageplekken zij-instromers' aan te vinken. Deze 60 bedrijven hebben dit al gedaan.

wij onderhouden van - omscholing - Chardley 02 - 1936x1936.jpgwij onderhouden van - omscholing - Marjo 02 - 1936x1936.jpgwij onderhouden van - omscholing - Maarten 02 - 1936x1936.jpg

Van Instagram tot Snapchat

De campagne zal voornamelijk te zien zijn op social media platforms als Instagram, Snapchat en Facebook. Daar zien zij vier schilders die het traject al hebben afgerond. Bekijk hier de verhalen van Eric, Chardley, Marjo en Maarten

Bekijk de campagnepagina op wijonderhoudenvan.nl/omscholing
Martin Hoogerwaard_800x450

Martin Hoogerwaard
Marketing & Communicatie

06 - 59 80 45 26 | Stuur mij een e-mail

Volg ons op social media:

Nieuws

Meer nieuws

Word ook lid

Profiteer direct van kortingen, tools, informatie en onze lobby om nog slimmer te ondernemen. Samen zijn we een sterke sector van ondernemers en vakmensen. Wij houden Nederland mooi.

Bekijk wat het lidmaatschap inhoudt