Procesbeoordelingen bij OnderhoudNL Garantie
Procesbeoordelingen OnderhoudNL Garantie
OnderhoudNL Garantie staat voor kwaliteit, betrouwbaarheid en vakmanschap. Om die belofte waar te maken, voeren wij procesbeoordelingen uit bij de bedrijven die deelnemen aan dit garantiekeurmerk. Zo controleren we of u – als erkend deelnemer – de kwaliteit levert die uw klanten mogen verwachten.
Waarom een procesbeoordeling?
De procesbeoordeling is bedoeld om inzicht te krijgen in de manier waarop uw organisatie werkt. Niet alleen het resultaat van het schilderwerk telt, maar ook de weg ernaartoe. Van de eerste offerte tot en met de uiteindelijke factuur – wij kijken of uw proces professioneel, transparant en klantgericht is ingericht.
Wie voert de beoordeling uit?
De beoordelingen worden uitgevoerd door onafhankelijke inspecteurs van het Verf Advies Centrum en Overvoorde en van Tilborg. Deze bureaus plannen vooraf een afspraak met u in om een lopend of recent project te bezoeken. Tijdens dat bezoek vindt de beoordeling plaats.
Waar letten de inspecteurs op?
Tijdens de procesbeoordeling wordt onder andere gekeken naar:
- De offerte: Bevat deze duidelijke voorwaarden, zoals een betalingsregeling?
- Voorbereidend werk: Wordt er gebruikgemaakt van de juiste hulpmiddelen, zoals een schuurladder?
- De kwaliteit van het schilderwerk: Zijn er technische gebreken zichtbaar?
- De algemene indruk: Hoe komt de schilder over qua professionaliteit en uitstraling?
Na afloop van het bezoek stelt de inspecteur een rapport op. Dit ontvangt u binnen enkele dagen via OnderhoudNL.
Frequentie en vervolg
De procesbeoordelingen vinden plaats van maart tot en met oktober. Als deelnemer wordt u eens per drie jaar bezocht. Dit valt samen met de geldigheid van het OnderhoudNL Garantiecertificaat, dat eveneens drie jaar geldig is. Bij een negatieve beoordeling ontvangt u gerichte feedback en volgt – indien nodig – een herkeuring.